طراحی فروشگاه اینترنتی چه اصولی دارد؟
نوشته شده توسط : ساحل

سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی
ابتدا به فایل صوتی نکات بنیادی در طراحی سایت فروشگاهی گوش فرمایید و از پادکست لذت ببرید.

پخش‌کننده صوت

00:00
00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و زیر کاربرد کنید.
در این نوشتار میخواهیم نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم پس سربلندی دهید و با ما به اتفاق باشید.

۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به نوع باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت پایین و کند می باشد، اصطلاحا تارنما بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما زیاد بالاست و هم از عقیده سئو سایت شما و وانگهی جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما دارای اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد به این مثال توجه فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک فرآورده برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید نخستین کاری که شما اتمام میدهید جستجوی اسم فرآورده یا عبارات پیوسته با آن می باشد. بعد از جستجو در گوگل، در صفحه نخست گوگل ۱۰ لینک سایت به شما نمایش دیتا می شود و کاری که شما سپریدن میدهید این است که از بین این ۱۰ سایتی که نمایش دیتا شده تعداد ۳ یا ۴ یا اغلب را در پنجره ای جدید باز می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما منتظر باز شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه نخستین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید پس وب سایتی برنده شده است که حتی ۱ ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است پس سرعت فروشگاه اینترنتی شما حتی ۱ ثانیه هم ارزشمند است. معرفی ابزارهای تست سرعت وب سایت

تست سرعت سایت فروشگاهیتست سرعت سایت فروشگاهی
۲-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به فکر مخاطبین خودشون هستن به کارگیری تصاویر کم حجم از محصولات همانند ۱۰ لغایت ۲۰ کیلو بایت است این شغل مایه لود شدن سریع عکس ها سایت شما و وانگهی خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود در صورتی که سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان شدنی لود نه شود نتیجه شغل ترک بازدید کننده ها و افت شدامد وب سایت میشود.

۳-همیشه کوشش کنید از تصاویر پسندیده برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویر که بیشترین همانندی را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد باعث راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همش سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و مایه جذب کاربران می شود بهره‌گیری شود، به کارگیری رنگ های سریع جیغ یا زننده که مایه از دست دادن کاربران می شود هرگز بهره‌گیری نکنید. جستار مربوط به UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.

تعریف UX تجربه کاربریتعریف UX تجربه کاربری
۵-بهتر است در طراحی تارنما فروشگاهی خود برای قسمت هدینگ سایت از فونت های مناسب کاربرد کنید مشابه serif و برای متن های درون سایت از فونت sans –serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها خواستن را راحت تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای تو سایت کاربرد شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و مایه پرماسیدن راحتی اغلب کابران شما در برقراری وابستگی با وب سایت می شود.

۶- برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا افراط دراین شغل باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای رویت تبلیغات به سایت شما نیامدند و منظور آنها کسب اطلاعات مفید ازمحتوای وب سایت شماست پس اگر تبلیغات شما انها را آزار دهد باید چشمداشت ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما بخت خود را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد اغلب از دست می دهید. و یک توصیه سایر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین زیان را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خویش اخذ نموده اید در روبرو ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

۷-بهترین کار برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های حقیر با بیشترین ارتباط به زمینه تکاپو خود می باشد زیرا تنها تبلیغات سودمند هستند که دیدن میشوند.

۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خویش را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه مایه ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را پایین میکشد.

طراحی سایت ریسپانسیوطراحی سایت ریسپانسیو
۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خود را به گونه طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این کار در برنامه نویسی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی تارنما فروشگاهی یا طراحی فروشگاه اینترنتی خویش میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های همراه و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید.گوگل در واپسین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور روزانه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن همراه و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این نخستین باری است که کاربران موبایل از کاربران رایانه های شخصی و لپتاب ها در این امر سبقت میگیرند و این خود عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.

۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر درونمایه بوده و قابل سهم برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت مفید باشید مایه افزایش بازدید تارنما شما می شود. مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خویش فرآوری نمایید.

تولید محتوای با کیفیتتولید محتوای با کیفیت

اصول طراحی سایت فروشگاهی


۱۱- احد از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم انگیزه ها های و چه گونه زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

۱۲- پروپوزال مناسب گزینش کنید یگانه از کبیر ترن مشکلات برای کارفرما ها این است که دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه گونه گرافیکی نیاز دارند که کارآزمودگان سئو پس از برسی سوداگری و خواسته پیشه فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کندد.پروپوزال: در لغت به معنی پیشنهاد است و در واقع می توان با آن ماکت و اسکلتی از پیشه اصلی را ارائه داد.‌همچنین برای تصویب یک طرح تحقیقاتی و تامین اعتبار آن، لازم است الی محقق هدف تحقیقاتی خویش را در رهنمود طرح تحقیقاتی (پروپوزال Proposal) به اطلاع افراد ذیربط و کسانی که اعتبار مالی طرح را تامین می کنند برساند. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین برگزیدن را از بین شرکت های طراحی سایت داشته باشند.

۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما تقسیم بندی شوند الی کاربران به راحتی بتواندد فرآورده باره عقیده خود را پیدا کنند.

۱۴- همش به یاد داشته باشید در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل فرآورده و در ضمن محصولات همانند این فرآورده در توضیحات کامل فرآورده پیمان گیرد.

۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به نوع باشد که بخش پرداخت الکترونیکی داشته باشد و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید برگ خرید صادر کرد.

۱۶- دیگر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که نحوه ارسال فرآورده به مشتری باید مشخص باشد. و تارنما شما باید حائز پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر سررسید بتواند پاسخگوی مشتریان خویش باشید.

طراحی وب سایتطراحی وب سایت
نتیجه گیری

در حال حاضر، خرید کردن به شیوه اینترنتی زیاد اشاعه یافته و ترقی کرده است و هر روز در حال گسترش است مشتریان اکثریت جذب این نوع خرید می شوند. فقط نکته مهم در این جا این است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی باید اصول و قواعدی که برای آن وجود دارد رعایت شود.





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: